Fortsätt till huvudinnehåll

Sömnproblem

Varför kan jag inte sova om morgnarna? I Måndags vaknade jag vid 7.30, i Tisdags vaknade jag 7.00 och idag vaknade jag vid 5.00. Varför?? Ett tecken på ålderdom när man inte kan ta sovmorgon längre.
Vägrade att kliva upp vid 5, så låg kvar i sängen och spelade spel i mobilen till kl var 7, då klev jag upp.

Igår kväll när jag skulle rulla ner i fönstret  fick jag syn på en hund som kom ifrån andra sidan vägen. Den gick här i parken och strosade lite, skuttade runt i snön. Den verkade trivas bra i snön, såg inte det minsta övergiven eller rädd ut. Ropade på Simon att han skulle komma och kolla, då jag inte riktigt kunde avgöra vad det var för hund.. Var det någons hund som hade rymt eller var det en vildhund? En varg? Här? Knappast! Men innan Simon hann komma så var hunden redan borta. Gick så fort så hann inte riktigt se. 
Denna syn gjorde i alla fall att jag inte sovit särskilt mycket inatt, har sovit så oroligt och drömt om hunden hela natten. 
Tänk om det var så att hunden hade rymt. Stackars ägarna som måste ut och leta mitt i natten. (kl var väl runt 23.45). Borde jag ha gått ut och letat efter hunden? Men den sprang iväg så fort, så hade aldrig hunnit ut till den. Tankar som dessa har snurrat i mitt huvud hela natten. Drömde till och med att det var Mis som var på rymmen och jag gick ute och skrek och ropade på henne hela natten, men ingen liten tjeja som kom hem till mig. Var helt förkrossad! 
Hoppas verkligen att hunden kom till rätta sen!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!