Fortsätt till huvudinnehåll

Tvätta

Gick ner till tvättstugan innan, hade tvättid 14 - 22 (trodde jag). Slängde in tvätten i ena maskinen, startade den och slängde in tvätt i den andra maskinen, då det kommer in en äldre utländsk kvinna som säger att det är hennes tur att tvätta. Hon drog med mig ut till tavlan och visar att det är hennes tur och pekar på dagen och tiden och hennes bricka. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och säger att det är jag som gjort fel. Medans jag plockar ur min tvätt ur den ostartade maskinen, går hon och synar hur ostädad tvättstugan är och anklagar mig för detta.. Waf? Jag kom hit fem minuter innan dig liksom. Självklart låg det kvar en strumpa i tumlaren som hon argt kastar ner i min tvättkasse.
Hon står och gapar (antagligen svär) åt mig på hennes språk, där stod jag som en liten hundvalp med svansen mellan benen, skamsen och rädd. Medans mamma pitbull bara skäller på!
Hon frågade mig om jag var svensk, Ja svarade jag henne lite tystlåtet.. Hon drar med mig ut till tavlan än en gång.. "Du är svensk. Kan du inte läsa?"
Känner hur det börja koka inom mig, men jag är uppfostrad bättre än så, står inte och skäller och gapar hur som helst på folk jag inte ens känner. Än en gång ber jag henne så hemskt mycket om ursäkt, och förklarar att jag gjort fel, och det kan väl hända alla? Men icke!
Tillslut känner jag hur ögonen blir alldeles tårögda, och även kvinnan ser det och lugnar då ner sig. Och säger att hon inte har så mycket att tvätta, så jag kan komma tillbaka lite senare, och tvätta efter henne.

Var så förbannad, så självklart fick detta gå ut över min kära sambo, som hade bokat tvättiden och sagt till mig att det var idag. Men efter en promenad med Misan, en kopp kaffe och en cigg så blev jag genast lite lugnare.
Ska bli skönt med ett pass Zumba nu, så jag får ut mina sista aggressioner.
Vad har vi lärt oss av detta? Jo, låt inte sambon boka tvättid och att vara en lipsill kan löna sig! Ha ha.

Kommentarer

  1. Peter har gjort samma sak med mig fast jag slapp utskällning iaf haha...

    SvaraRadera
  2. Förhoppningsvis lärde sig tanten att man inte skriker massa på folk så där nu då :)

    SvaraRadera
  3. Nallen: Det får vi hoppas.. Men tror att hon skämdes lite, om du kollar nästa inlägg jag gjort! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!