Fortsätt till huvudinnehåll

Otippat

Att det skulle bli snöstorm var man väl informerad om. Men att det verkligen skulle bli det hade jag aldrig kunnat tro. Blåste som tusan här igår och små regnade lite från och till. Inget som drabbade mig, gick och la mig som vanligt igår kväll somnade till vindens sus. Inte hört ett dugg av vinden inatt, har tydligen blåst rejält har jag fått höra på håll idag.
Klev upp, funderade lite på vad det var för vitt nertill fönstret.. Mycket snopen blev jag av synen som mötte mig.. Snö!? Snö så långt ögat kunde nå.


Var bara till att ta fram vinterstövlarna och den tjocka vinterjackan, klä på hundarna sina jackor och ge sig ut för att skotta. Jippi! Hundarna rusade ut, pinknödiga till hundar.. Tvärnitade dock lika fort ute på verandan. "Hm, vad är detta?? Kan det va? JAA det kan det!!" Såg det ut som om Pumba tänkte. Sken som solen gjorde han och rusade ut, körde huvudet rakt ner i snön, fick några stolleryck och sprang runt som en riktig tok i trädgården. Medan Misan såg ut att tänka "Usch, vad är detta? Otäckt och kallt. Släpp in mig igen!"  Så hur tror ni att Misan löste sina behov för att slippa gå ut i snön? Jo, hon kissade på verandan. Jo, det är sant.. Precis utan för dörren. Jag tittade lite argt på henne och hon tittade tillbaka "Vad? jag kissar ju på snön din idiot". Skrattade lite åt henne samtidigt som jag gick för att påbörjade skottningen. Pumba härjade fortfarande runt och Misan satt kvar på verandan i hopp om att få gå in igen. Men icke! När jag hade skottat halva garageuppfarten så kom Misan ut tassandes till mig. Inte för att göra mig sällskap eller för att busa, Utan för att bajsa. Mitt på uppfarten. Ända stället där det inte fanns någon snö. Dessa hundar.. Jag är då evigt tacksam för att hon ändå höll sig så pass och inte bajsade på verandan också. Ha ha!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!