Fortsätt till huvudinnehåll

Fullspäckad helg

Förra helgen var vädret helt fantastiskt, riktigt vårväder, på gränsen till sommar i luften..
Fredags kvällen spenderades hemma i soffan till en bra film, då jag skulle upp och jobba dagen därpå.
Lördagen startade som sagt med jobb 7.30-13.30. Tomas hade maten klar när jag kom hem, åt och bytte om. Åkte sedan ut till Sturkö för att hälsa på Tomas pappa och Mia, där var även hans farmor och farfar och hans ena brorsbarn på besök. Satt ute och njöt av vädret, pratade och skratta, det bjöds på bullens varmkorv, hundarna busade. Det går bara bättre och bättre för varje gång vi ses med våra hundar, roligt! Efter att ha tillbringat några timmar ihop med Tomas familj, så åkte vi vidare till en gammal god vän till Tomas, Orvar. Mycket trevlig och rolig herre, det bjöds på kaffe och pratades Mycket skit. Hittade kort sen Tomas var liten, mycket kul att se. Orvar bor på en stor gård med många hästar, så givetvis var vi tvungna att gå ut och titta på alla hans fina hästar. Så lycklig jag var för ett ögonblick, gosa hästar, bara doften av dem gör mig tokig.. Ljuvligt! Två till som tyckte det var ljuvligt så var det Misan och Pumba, strosade omkring och busade. Syntes på Misan hur hon trivdes i den miljön. Dock så försvann min lilla dam för oss, men var inte så svårt att hitta henne, känner min lilla dam så visste att jag skulle hitta henne i gödselstacken, urk!!! Efter ännu ett trevligt besök så var det nu dags för oss att åka vidare och nästa stopp blev hos Oskar och Fia. Länge sen vi träffade dem nu, så var på tiden. Tittade på deras renovering, gosade med deras bebis och pratades mest strunt och skrattades. 
Helt slut när vi kom hem igen, hundarna Total däckade på direkten.. Tog oss ett glas vin och bara myste.
Söndagen startade med frukost ute i morgon solen, så efterlängtat!! Tvättade, städade, rensade i trädgården, skurade av utemöblerna och dukade medan sambon tände på grillen. Skulle ha min kära pappa på middag, tyckte det passade bra med grillat, satt ute på altanen och åt. Min snälla pappa hjälpte mig sedan att rensa rabatter och göra det lite fint i trädgården. Drack kaffe och fikade ute i solen, flyttade sedan in för att spela några runor kort. 
Hann med så himla mycket under helgen, både nytta och nöja. Var en bra men fullspäckad helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!