Fortsätt till huvudinnehåll

Helgen som vart

I fredags eftermiddag/ kväll åkte vi ut till Peter och Johanna för att hälsa på, satt ute på altanen och drack kaffe och pratade skit i kvällssolen. Härligt! Sen vidare hem för att bara mysa och gotta oss i soffan.
Lördagen, klev upp i tid både jag och darling, duschade och gjorde oss i ordning, han för att jobba hela helgen  och jag för att åka på folkrace. Yes, ni läste rätt! Jag har alltså för första gången i mitt liv vart på folkrace. Tur jag har Johanna som drar med mig på lite nya äventyr. Vad tyckte jag om folkracet då? Jo, bättre än förväntat. Vilken gemenskap det var bland folket, kändes nästan som om det handlade lika mycket om gemenskap som om bilarna. Fan, nästan så jag är lite sugen på att själv. Riktigt fränt!!
Hur som helst, efter att ha tillbringat några timmar där, då var det dags att åka hem. Hann vara hemma någon timme innan det var dags att gå och möta brossan som har tillbringat hela helgen här hemma med mig. Mysigt! Vi lagade mat, drack vin, åt godis, tittade på en massa filmer och pratade så klart en hel del strunt.
söndagen blev det rätt så mycket slapp innan det var dags för förberedelserna inför Morsdag. Fräschade till oss och gick för att handla allt som behövdes till middagen. Vilken mysig söndag, inte varje dag man har mamma och bror här på middag! När middagen var slut och lika så efterrätten så följde vi med hem till mamma, där största delen av kvällen spenderades. 
Härligheterna fortsätter på måndagen, tog oss lite sovmorgon och sen blev det mys frukost framför tv. Det blev en rätt så lång mys frulle. Kollar klockan, shit! Dags att göra sig i ordning, klockan tolv kom Johanna och hämtar oss för att sedan åka in till stan. Men först ett stopp på Runes för att tanka och Tvätta bilen. Vi kör in, parkerar. Simon sitter kvar, jag och Johanna går för att sätta igång tvätten. Lämnade bil dörrarna öppna. Jag: Jag ser inte vad det står.. (solen låg på och speglade sig i skärmen). Johanna: Process ett startar?! Jag öppnar dörren ut till tvätthallen och ser hur det börjat att spruta vatten, slänger upp dörren! Springer som två idioter samtidigt som vi gallskriker! Pust, men vi hann sätta oss i bilen och slå igen dörrarna. Ha ha, sjukt kul!
Vidare mot Kna, då vi bestämmer oss för att köra runt Ronneby för att lämna av Simon. Mm, det var ju lättare sagt än gjort! Så dåligt skyltat och ingen av hos kunde vägen genom blekinge. Kan säga som så att resan tog 40 min Längre än vad den skulle  ha gjort. Körde med andra ord lite fel ibland. Men vi kom fram i allafall, det är väl ändå huvudsaken!? Vidare med Kna, där vi började med att gå till Glassiären och köpte oss varsin feting  glass som vi mumsade på i solen.


















 Blev någon runda på stan, sen åkte vi vidare mot Amiralen för att handla mat. Blev alltså en heldag med äventyr, med kul var det! Sen på kvällen kom ju darling hem efter att ha vart iväg och jobbat hela helgen, då vi hade mycket mys att ta igen!!
Ja, ni förstå ju själva att jag haft en toppen helgen!

Kommentarer

  1. Hahaha! Ja det var en redigt rolig roadtrip :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!