Fortsätt till huvudinnehåll

På äventyr

Efter kalaset hos pappa i fredags så stannade jag kvar över natten för att sedan hjälpa pappa att putsa fönsterna på lördagen, eller var det han som skulle lära mig att göra det? Vad vet jag.
Anyway!
Vaknade av att pappa var uppe långt före tuppen och donade, eller jag vaknade nog snarare av att Misan stod och kraffsade mig i huvudet. Hon ville ju att jag skulle vakna så att jag kunde kliva upp och öppna dörren åt henne ut till pappa. Så var bara till att kliva upp! Uppe vid sju tiden och ser att pappa redan tagit ner gardinerna och allt i fönstret, hur länge har han vart uppe mån tro?
Innan fönsterputsningen så blev det frulle, då jag började ställa en massa frågor till pappa om vår släkt, om farmor, farfar och deras föräldrar och så vidare.. 
Så vet ni vad, efter att vi hade putsat klart fönstrerna, fixat till oss och packat med lite massäck så gav vi oss ut på lite äventyr. Först åkte vi ner till Strömby och kikade runt, pappa hade så mycket att visa och berätta och jag lyssnade mer än gärna. Parkerade bilen och tog oss även en liten tripp i skogen, riktigt mysigt! Märktes att min lilla skrutta trivdes bra, att få springa lös på skogsvägarna i gassande sol, härligt! Hoppade in i bilen och körde vidare till Sävsjö, även där och lika så på vägen dit så drog pappa en del historier. Pappa skulle bland annat visa vart min farmors syster, Ella bor och när vi körde förbi så fick vi ju syn på både Ella och Trädgårdsmästaren Jonas, så självklart var vi då tvungna att göra ett stopp och gå in och hälsa. Där det bjöds på kaffe och kakor och det pratades en massa strunt kan jag lova er.

Var en riktigt mysig och rolig dag, att få komma ut och se och höra detta. Tycker det är rätt så intressant med ens släckte tillbaka i tiden. Och att få träffa Ella, kan faktiskt inte minnas när jag träffade hennes sist.. Måste vara runt tio år sedan?! Måste även säga att jag är djupt imponerad av denna dam, som jag tror skall fylla Nittio? Och trotts allt är så pigg i både kropp och i huvud, Otroligt!! Tur hon har ett sånt snällt barnbarn som Jonas som kom och hjälpte henne med trädgården. Förvånad över att se honom stå där och slita? Svar Ja!
Tack snälla pappa för denna kanon dag, var verkligen jätte skoj! Får vi snart göra om.



Kommentarer

  1. Tack själv. Det var ett par härliga dagar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!