Fortsätt till huvudinnehåll

Vilken dag!

Shopping-guden var nog emot oss igår. 
Plingade på dörren och där stod Johanna helt förtvivlad över att bilen hade gott sönder.. Lagom till att vi skulle åka, så typiskt. Satte oss och funderade på hur och vad vi skulle göra. Både ville vi ju in till stan, kände att vi behövde göra något skoj nu när dagen börjat i tråkighet och där stod vi ju i ordning för shopping. Men hur skulle vi ta oss dit? Ta tåg och buss?  Jag ville ut till Modehuset, skulle vi bara vart i stan så kunde vi lika gärna tagit tåget. Sen kom jag på att vi kunde ju ringa till mamma och Göran och fråga om vi fick låna en bil av dem, men så klart så svarade ingen av dem.. Så blev inget med det. Men det gjorde inte så mycket, för vi var inte så sugna på att gå till Lindås för att hämta bilen. Kollade tågtiderna och tog löpet ner, då det skulle gå ett om 20 min.
Johanna sprang in i kiosken för att lämna tillbaka filmer som hon lånat medan jag sprang in för att köpa biljetter i sista minuten. Stressad till hundra, klockan tickar.. Och ja, biljettautomaten tog inte mitt kort. Efter att ha provat 15 gång, så gav jag upp och gick ut till Johanna där hon stod redo vid startlinjen för att springa och sätta sig på tåget som skulle gå om 1 min. Blev inget med det som ni förstår! Som tur var så skulle det gå ett till tåg bara 7 min senare, så hann lugnt gå in och köpa biljetter. Tåget rullar in och vi hoppar på.. Men inte rullade tåget vidare. Då var det fel på rällsen utanför Nybro där det förra tåget nu hade blivit stående och blockerade vägen. Man kan väl säga att det var en jäkla tur att automaten inte tog mitt kort, så att vi missade det första tåget. Efter att ha tillbringat 40 min nere på stationen så klev vi nu av i all ilska!
Gick hem och bytte skor och hämtade Misan, för att promenera ner till Lindås för att hämta bilen. Mot Kalmar!!
Stressade som fasen för att klockan nu var så mycket.. Ja och självklart ska det då vara en massa Söndags-körare ute på vägen, Grr!
Men in kom vi.

Johanna hittade en vinterjacka som hon köpte.. Som va Fylld av larm. Var någon som hade roat sig med att lägga massa lösa larm i just den jackan. Trodde aldrig vi skulle komma därifrån med jackan, men efter ett tag så. Och ja, jag åkte in för att köpa en jacka men åkte hem utan någon. Kände verkligen att shopping-guden inte var på var sida igår.
Efter att ha vart både på Modehuset och Ikea så åkte vi vidare mot stan för att äta på Zorbas, mm, så gott!! Mätta och goa kunde vi nu åka hem för att ha en myskväll hemma hos mig med Där fick du, vin och godis.

Efter väldigt mycket OM och MEN, så blev går dagen riktigt lyckad. 

Kommentarer

  1. Hahahaha idag kan jag inte göra annat än att skratta :p dagen började för jäkligt men slutade riktigt bra ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. igår var man deppigt och ville nästan gråta för allt elände och idag kan man ju bara skratta åt de! :D haha

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Swingers klubb

I ett utav avsnitten av Fråga-Olle så handlade det just om Swingers och Swingersklubbar. Tror inte att jag behöver gå in något närmare på vad detta innebär, men en snabb förklaring är att man går till en klubb för att träffa folk som man sedan ska ha sex med. Som vi har pratat och skojat om detta. Vissa har gått in för det mer än andra, nämner inga namn. Har tom skojat om att öppna en Swingers at Seagatan. Det har spekulerats i namn, skyltar, slogan "Swingers at Sveagatan, vi dansar också".  Som ni förstår så har vi haft väldigt kul åt detta. Strax där efter skulle Micke och Emma försöka lura med mig och Peter till att börja bugga. Emma, Micke och jag sitter hemma i deras kök, dricker kaffe, små pratar och kikar i tidningen. Då Micke får syn på annonsen om buggkurs i tidningen. Det roliga med detta är att klubben heter Gullabo Swingers . Ni vet vad tankarna börja rusa iväg i våra huvuden, här vankades det jäkelskap för Mr Johansson. Micke smidde planer så det smäll

Förlovningsdag

Känns inte som om det var så länge sen vi firade att vi hade förlovat oss, men idag är det faktiskt 1 år sedan vi gjorde det.  Älskar dig!

Bad Brudar!

Jajamen, nu är årets första dopp gjort! Sandra och jag drog upp till Loafallet, där jag inte vart på flera år och hon gjorde sin debut där. Låg i solen och gottade oss, kände hur det brände i huden. Tassade ner till vattnet, för att svalka av oss. Var i tre gånger, så skönt!!